Monday, February 7, 2011

takpe takpe


zaman gelap!stress sikit!sikit je.betul,siket!takpe takpe,nanti terang lah balek!

minggu nih dan minggu depan2 mungkin muka aku sedikit stress,comot dan ketiadaan mood.takpe takpe,nanti okay lah tu.nikmat sihat Allah tarik sikit.takpe takpe,sakit penghapus dosa,kan!cuma perit sikit lah sakit dalam minggu nih sebab ada banyaaaaaaaaaaaak kerja harus di-settle-kan!takpe takpe,Allah nak uji lah tuu.kuatlah sikit!

'jiwa seorang mukmin melihat kesakitan dan kesusahan itu sebagai ujian untuk dirinya.sebagaimana ujian kesenangan dihadapi dengan kesyukuran,maka ujian kesakitan dan kesusahan juga perlu dihadapi tetapi dengan kesabaran.Kesabaran sebegini menuntut dirinya untuk merenung dan memikirkan sejenak dan memperbanyakkan muhasabah untuk perbaiki diri.Dirinya tidak akan melihat kesakitan sebagai hukuman semata2 tetapi melihat lebih kpda pengajaran utk dirinya supaya tetap istiqamah!'

sakit fizikal tidak semestinya diubati dengan penawar fizikal,kadangkala cukup sepotong ayat yang dapat menggamit penyembuhan hihi :)

doakan esok saya dapat kembali ke kelas seperti biasa! :)

5 comments:

Diana Aurora said...

dek.. jgn stress2 :(
aku pun sama..
hope cepat sihat.. love u :)

OREOO said...

hihi.aku baca blog ko!
memang minggu nih sama2 stress!
trima kaseh,diana!doakan aku tau!
love you too :)

Anonymous said...

Beruntunglah mereka yang diberi ujian. usahlah mengeluh. Allah mengingatkanmu untuk dekat padaNya. Bayangkanlah mereka yang telah diistidrajkan, diberi pangkat dan kekayaan tetapi jauh daripada Allah. Masihkah kita mengeluh? :)

Anonymous said...

oreoo+aurora : stress2 gak tp jgn over stress.
bahaya an kesihatan bdn je..
gud luck mid sem..:)
Anonymous : btol2,

OREOO said...

anonymous ;
terima kseh banyak,menambah ayat penawar sakit sy!
doakan sy! :)

afiq ;
smua terkawal iallah hihi :)
all the best too!