Tuesday, November 23, 2010

jatoh hati

aku memang tak reti nak letak tajuk apa pada stiap entry aku.kalau perasan,kebanyakan tajuk2 entry aku sgt kebudakan dan kadang2 mcm takde kena mengena!

ini short post sbgai tanda aku masih hidup dan bernyawa.kurang sihat sikit semenjak dua menjak ini lepas balik dari perlis melawat anak buah,kaklong nafiesah :) punya seronok peluk cium dukung kendong sini sana sampai ter-berjangkit virus selesema nafiesah!bukan selesema je,siap pakej skali dgn sakit tekak dan sakit kepala.memang 24jam aku meringkuk atas katil.bila diingat balik,yaa,dah lama aku tak sakit!amalan aku,telan sehari sebijik vitamin c memang alhamdulillah so far bnyak maintain kan kesihatan tubuh badan.bila dah balik rumah,tah kenapa disiplin diri hancus dan hampeh T_T tak apa,sekali sekala perlu jugak sakit.selain bertindak sebagai penghapus dosa,ia juga tanda bahawa yang maha esa masih ingat pada hambanya yg kerdil seorang ini ;)

oh,macam terpanjang pula aku huraikan.summary memang fail lah!

musim haji,ada tonton khabar haji di astro oasis?kenal sama itu pengacara?pengacara ada tiga scara overall.aku cuma nak kata,aku COPPP si imam muda Aran tuuu.pengacara selebihnya,aku buka kepada umum.nak cop,cop lah.


Indah bahasa,lembut tutur kata,penyejuk jiwa raga.Menambat hati saya :P

sengaja aku bergurau dengan mak.

"mak,nak tak aran jadi menantu mak?"

mak menjawab,

"nakkk!"

restu ibu bapa sudah ada.salah satu keberkatan yang dikejar dalam membina rumah tangga.kalaulah aran nih budak skola rendah aku keee,jiran sekampung aku keeee,anak kawan abah keee,nampak lah sinar nak menjadi realiti tuh kan!ermmm ermmm ermmmm.skarang nih,sure dah bderet gadis solehah nak kan aran.jjka berwajah nur,sapee yang taknak kann!


Dari Ibnu Mas’ud r.a bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah s.a.w,:”Manakah
amal yang lebih utama?” Beliau menjawab,:”Sembahyang dalam waktunya, berbakti kepada ibu bapa dan berjuang di jalan Allah.

sedikit perkongsian sebelum ak masuk tidur!aku tak lulus lagi dalam ketiga2 yang disebutkan itu.mari perbaiki diri.mari menuju kejayaan!! ;)


nota kecil:hamboi,skarang aku asik ckp pasal kawen jee.umur2 awal nak masuk 20an memang cmnh ke?adakah aku normal?

1 comment:

Anonymous said...

ala za8 bese la 2.. dh nk masuk alam 20 an ni.. time 4 searching somebody..hehe..