Sunday, May 20, 2012

#Random Entry 3


Budak-budak memang comel bukan? See, rongak-rongak diorang pun tetap comel. Cuba kita yang dewasa nih gigi rongak, comel negatif berapa lah agak-agaknya. Sebab kanak-kanak nih suciii. Takde dosa apa-apa. Curi duit tabung mak pegi beli aiskrim pop pun tetap nampak comel, tumpahkan air kt lantai pun kita bole terima dan cool je. Orang yang suci bersih tanpa dosa nih memang akan maintain comel, disukai dan disayangi. Kalau kita nak maintain comel disukai dan disayangi jugak, kita kena la jadi orang baik-baik, kurangkan buat dosa aka perkara mungkar. Orang baik-baik nih akan disinari dengan nur diwajahnya. Sebab kalau nk balik jadi kanak-kanak dah tak boleh. Jadi itu jelah usaha yang bole kalau nak jadi mcm diorang :P



Dua makhluk Allah yang solehah nih pun comel sangat nya pun adoi :'D Sebelum dua orang solehahs ni pakai tlekung, serious xbrapa prasan kecomelan diorang. Lepas je pakai tlekung, mashallah kecomelan sangat terserlah. Terus ktorang kerumun diorang suruh posing hihik. Nampak sgt, bila pakai tudung/hijab nih Allah kasik satu pandangan indah buat si pemandang yang memandang :') Sama jugak macam artis yg sbelum berhijrah pakai tudung akan tak berapa nak perasan diorang cantik. Tp lepas pakai tudung baru mcm EH CANTIK GILAAAA DIA NIH. Kita suka irma hasmie :')


Okay ini random entry sebenarnya. Ada banyak kerja nak buat tapi tetiba rasa nak berblog. Esok ada pameran photography dan ktorang yang incharge dlm tempoh seminggu kehadapan. Pameran nih sbgai esaimen lasttttt kelas photography ktorang. Dengan tema 'pre-school', so ktorang kena pegi memana pre school yg ada dan snap2 gmbar ikut naluri, pilih 20 gmbar ntok submit pd lecturer dan 2 gmbar ntok dipertandingkan dan dipamerkan esok. Lepastu nti ada beberapa org juri yg akan judge gmbarss kita dan itulah yang menentukan gred kita ntok sbjek nih. In case kalau ada org yg berminat nak beli gmbarss kita nih, automatically kita akan dapat A++ (pernah terfikir mcm nk upah org pegi beli gmbar kite okay) Jadi, dua gmbar di atas lah yg kita pilih ntok dipertandingkan. Mcm common je kan gmbar nye, nk buat caneee, susah tawwwwww nk deal dgn bebudak plus kekangan masa, kelas full tetiap hari okay mcamana nk pegi tadika. (org gagal selalu mcari alasan) URGHHHH!


Ntok hias-hias board besok of course la kiteee yg incharge. Eh, tak pun. Aida yg incharge. Kite incharge ntok header board tu je. Kite buat kalerpul ghainbow ntok header dia. Tadaaaaaaa. Sila jeling ke bawah.


Kite ghindu nk buat kerja-kerja macamnih. Kerja-kerja macamnih ialah kerja-kerja yg sebati dgn kite sbb kite ktua kceriaan sejak form1 dulu :D


Ini esaimen last ntok sem nih. Eh manede last. Ada lagik satu tutorial, satu esaimen, satu report dan dua presentation sebelum final. Final pulak less than a month lagik O.O Cuaks okay cuaks. Lebih cuaks daripada perasan cuaks kena risik. Eh, macamana tahu? Dah pernah kena risik ke? EH!


Moga esok dan hari-hari seterusnya berjalan dengan lancar dan baik. Sentiasa renew niat dan letakkan Allah dalam hati. Moga Allah permudahkan semuaaaaaaaaaaaanya, inshallah, kita doa sama-sama yek? ;)


Harini bangun-bangun dari tido yang sekejap tadi terus pegi amik Lilo. Semacam ada satu perasaan yang luar biasa pada lilo malam ini. Ya, keputusan telah dibuat, kita akan menjaganya sehingga akhir waktu, inshallah!

No comments: