Monday, May 21, 2012

Duhai diri


Allah mengetahui akan apa yang dikandung oleh tiap-tiap ibu, dan mengetahui apa yang kurang dari yang dikandung dalam rahim itu atau yang lebih. Dan tiap-tiap sesuatu adalah ditetapkan di sisiNya dengan kadar yang tertentu.(Ar-Ra'd 13:8)


Dia lah yang mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah jua Yang Maha Besar, lagi maha Tinggi (Yang mengatasi segala-galanya).(Ar-Ra'd 13:9)



Sama sahaja kepadaNya: sesiapa di antara kamu yang merahsiakan kata-katanya dalam hati dan yang menyatakannya; juga yang bersembunyi pada waktu malam dan yang keluar berjalan pada waktu siang.(Ar-Ra'd 13:10)


ALLAH KNOWS EVERY SINGLE THING!


Bila tengok balik bukti kehebatan dan kekuasaan Allah di sekeliling, terus aku terfikir-fikir, kenapa nak serabut kepala hati jiwa bagai nak rak bila kita cerita masalah kat orang lepastu org tak faham, kita nak kawan kita ada di sisi bila kita ada benda sedih nak cerita tapi kwn tak jugak datang2, kita nak cerita masalah beban kat kepala kita smpai ada rasa nak telan racun tikus tp kawan tak jugak ada sebelah kita. Allah kan ada? Allah sebaik-baik pendengar dan sebaik-baik penyelesai masalah.



Seek Allah oke?



Sebenarnya tengah sedih lepastu Allah gerakkan hati baca makna tiga ayat surah Ar Ra'd nih. See? Allah knowssssss.

No comments: