Sunday, October 24, 2010

love.


ada banyaaaaaaak benda,yang kita nak buat,tapi tak boleh.
sebab kita perlu tahu,kita sekarang berdiri di atas dunia yang fana.
esok,lusa,tulat malah seminit yang bakal berlalu sekejap lagi..
ada sesiapa yg boleh jamin dia masih boleh bernafas?
dia masih boleh melihat?
dia masih boleh hidup seperti biasa?

perjalanan kita masih jauh..
jauuuuuuuuuuuh sangat..!
lepas kita pergi tinggalkan dunia nih,kita akan berada di satu dunia yang berbeza..
dunia yang seratus peratus bergantung kepada amalan kita di dunia yang sekarang ini..
dunia yang tiada penghujung..
kamu,dia,mereka dan aku,semuaanya bakal ke sana.
cuma tarikh,masa dan keadaan yang berbeza beza..

ada manusia,kecil2 lagi dah meninggal dunia..
ada manusia,yang masih belasan tahun,umur yang dikatakan mampu berbuat apa sahaja,Allah tarik untuk berjumpaNya semula..
ada manusia,dah beruban dan kulit mula kendur sini sana barulah Allah tarik mengadap Dia..

jadi ada apa pada umur?
muda dan tua sama sahaja..

jadi,kita perlu ingat..
kita kena banyak bersabar hidup kat dunia yang sementara ni..
satu hari nanti,nasib kita sama dengan insan2 yang sekarang dah ada di bawah tanah tuu.
kita tetap akan kembali kepada pencipta kita..

sebab tu,ada banyak benda yang kita nak buat,tapi tak boleh buat..
aku sayang kamu.kamu sayang aku.
tapi,kita sama-sama taknak di seksa bila kita dah kembali ke pangkuan yang maha esa..

aku harap kamu faham..
aku buat semua ini atas kesedaran..
bukan sebab nak menyakiti,menyiksa dan mempermainkan hati sesiapa..

kalau aku pergi dahulu..
aku mahu kamu tahu..
aku sayang kamu,kerana tuhanku dan tuhanmu :)

*sabarlah hati,sabarlah*


nota kecil:aku sebak bila terkenang kamu :(

No comments: