Saturday, October 16, 2010

aishiteimasu


kelmarin,ntah macamana aku boleh rasa bosan.tak ade benda nak buat.memang statement aku tak masuk akal dan tak logik ye sebab bertimbun buku minta dibuka,diselak,dibaca,difahami dan dihayati.tambah2 exam memang nak dekat sangat dah.sungguh,zahidah nih sangat tidak pernah tercalit dan tercolet rasa bersalah ya.ish ish.

aku pun send message pada mak kat rumah.

"aishiteimasu". ilham dari cerpen yg ak baca harituh.maksudnya I LOVE YOU.

mak pun reply.excited tau nak bukak nak tengok respon mak.

"Snikepspikhem" aku ketawa guling2 atas katil.sungguh,mak sangat comel :D snikepspikhem nih adalah lirik yang ringtone baby comel nyanyi tajuk cuppy cake tuh.mak memang suka ringtone nih.hihi.

aku pun reply balek.

"haha.aishiteimasu nih maksudnya I LOVE YOU lah mak."

selang berapa minit mak reply lagi.tak lama jugak lah.wah,mak sudah arif dan laju ya menaip message ;p

"i love you too.sayonara."

terus sayonara?sobs.takpelah.aku faham sangat dengan mak aku nih.nak taip message nih sukar siket dan sangat mencabar especially mata mak kan rabun.jenuh ya untuk kenalpasti di mana huruf A B C D E F dan sbagainya.kalau ada anak2 kat rumah,memang kami lah yang tukang menaip sgala skrip yang mak katakan.

aku message abah.message yang sama."aishiteimasu".dan macam biasa,abah tak pernah reply.hahaha.abah reply kalau message penting je.macam hal jpa hari tuh,yuran,duit tak cukup,transport nak balk rumah dan yang sama waktu dengannya.kalau bab ayat2 jiwang anak2 dia nih,tak payah lah reply sebab semua sedia maklum,abah pasti sayang anak2 dia dan begitu jugak sebaliknya :P

mak ratu dan abah raja dalam hati aku untuk hari ini,esok,lusa dan sampai bila2 lah.

aishiteimasu


nota kecil: kenapa selalunya anak2 tak mampu nak sayang ibu bapanya sama banyak atau lebih banyak daripada sayang yang dicurahkan ibu bapa untuk anak2nya?

1 comment:

hasni said...

comelnyaa entry ni
msti manja cik oreoo ni kat umah kan:-)