Friday, January 28, 2011

nak kawen nak kawen


assalamualaikum :D

terdapat kelainan mengarang entry pada kali ini.monitor lebih besar dan keyboard nya lebih bising krana sudah tua menambah meriah suasana di subuh gajah ini.oh,patutlah,aku online di rumah rupanya! :D

alhamdulillah,terima kaseh Allah krana memudahkan sgalanya walaupun ada jugak lah dugaan yang mencabar keimanan dan kewibawaan hahah.tiket jam 8stgh tapi bas sampai area 10suku.memang kalau baca buku,boleh khatam satu dua bab.sudahlah aku cuak gilaaa,almaklum first time nak naik bas dari kajang la katakan.betul ke platform yg aku tggu nih,betul ke tiket aku hari ni,betul ke tiket ak 8stgh mlm,ke 8stgh pagi?!ada lah dlm 10kali aku buka tutup purse tgk tiket balek smula.pandang kiri kanan,hampir smua org aku tgur nak cari geng siapa yg balek perak,menambahkan musykil bila sorang pun takde yang nak balek perak.yg ada ganu,kedah dan perlis T.T aku pun msg cik awal dan een untuk menyedut sedikit semangat dan mahu mengurangkan rasa kebosanan hahah.

bila ke kaunter,lega banyak sbb org tuh kata bas memang lambat.jadi,iallah aku tak terlibat dalam kes tragis ditinggalkan bas atau aku yang meninggalkan bas!jadi,aku duduk di lantai,tragis jugak kat situ takde tmpat duduk.ceh!memandang ke semua sudut dengan pandangan kosong sehinggalah terpandang ke arah pasangan suami isteri soleh solehah nihhhhhhh :D


nak kawen nak kawen nak kawen!


okay,terus aku fikir macamtu!ia berlaku scara spontaneous :O

bila dah kawen,aku mesti tak naik bas dah.bosan dah naik bas sejak form one smpai skarang,menjunjung menjinjit menggalas memikul beg2 dan bungkusan2 yang besar2 dan berat sgt meletihkan.kalah pesawah dan petani,tauu!suami dtg ambil naik kereta dan bila aku celikkan mata,taddaaa dah smpai rumah!kan ke heaven namanya tuu.or at leasttttt,kalau suami takde kereta dan bas tetap menjadi kenderaan utama,si suami akan ada menemani aku di kala nervous menunggu bas.mana lah tahu,nervous sgt sampai tak prasan ternaik bas ke siam tetibee,ade lah jugak suami yang akan memanggil turun dari bas tersebut dan membetulkan keadaan heheh.aku nak air,dia hulurkan.aku nak sembang,dia pinjamkan mulut dan telinga pada aku.aku nak tidur,dia pinjamkan bahunya pulak!ohh thats too over lah kalau di khalayak hahah.tapi,biarlahhh,kami ada surat nikah!hahah. *ini bezanya jika bersama jejaka bernama SUAMI dengan jjka bernama KEKASIH.membuat sesuatu tanpa ada rasa ragu2 dan takut2* ;p

sronoknya berkongsi episod hidup bersama jejaka soleh bernama suami :D

sebab letih tggu bas je,aku boleh fikir jauh sampai ke situ!sungguh,dugaan menajamkan fikiran! :P

okay,stop stop!aku masuk tidur dululah.oh ya,aku sampai di sitiawan tepat jam 3.45 pagi dan balek2 jeee aku excited tgk kasut anak buah berderet kat tmpat letak kasut.engatkan ada kat rumah tp kecewa sungguh bila tgk dlm rumah,hanya ada manusia2 berumur lebih 25thun shaja T.T but,the best part is,bila masuk dapur,penuh makanan.bila bukak peti ais,penuh makanan.bila bukak kabinet dapur,penuh makanan.nih semua sbb hari tu budak kicik tuh duduk kt sini,membuatkan mak aku sentiasa memenuhi kehendak dan nafsu makan budak kicik tuh!hahah.

mintak maaf sebab sekali lagi entry yang kurang bermanfaat :P

selamat pagi dan mari beristikharah!ahem.hahaha :D

4 comments:

Anonymous said...

haha,jauh pandangan pikir..
niway t kwen jgn lupa jemput..
xlambat dah tu...

stekol said...

wa....
cite bukn main lgi...
hahaha...

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=02Un1qeadsY

Anonymous said...

bestnyee... makan ada org suap.. tdo ada org tdokn..heheheeeee