Friday, October 8, 2010

when a brother shows his love

ini lah abang kacak aku.jangan cakap muka dia tak sama dengan muka aku sebab sluruh dunia sudah mengakui hakikat muka mirip kami :P


semalam petang aku rasa macam tahap emosi aku sangat teruk dan dahsyat.hati rasa tak tenteram,nafsu amarah,nafsu dendam dan hasad bekerjasama nak mengapikan aku.aku dah cukup bersabar dengan seorang makhluk allah ini.ya,mungkin tak cukup sbb aku orang biasa,punya hati dan perasaan.lepas aku kena hentam dengan kata2 pedas dan pedih 'dia' semalam,aku memang tak tenang.malah dalam bilik air pun aku membentak2 dan mula nak ungkit balek sgala salah silap dia dari awal perkenalan kami walaupun raya tempoh hari sudah bersalaman dan bermaafan.cuma tidak diluahkan sahaja,nafsu yang menggalakkan lagi untuk aktiviti mengungkit ini.cehh.

tak pernah berniat mahu menjadikan blog ini dan status di facebook untuk zone meluah rasa hati dan perasaan.aku jugak tak suka kalau tengok orang lain berkelakuan mcamtu,menyumpah seranah,memaki hamun dan meggunakan bahasa tak elok kat status.kat status,berani lah cakap mcm2,tapi kalau berdepan,senyap seribu bahasa lah pulak. *hakk alahh* :P tapi semalam,aku terlepas jugak lah kat status fb,dengan menggunakan ayat yang agak general dan tidak specific.bukan nak memburukkan 'dia' tapi aku berharap sangat dia sedar yang aku tak senang dgn sikapnya ke aku sekarang.ya,dia memang sudah sedar :D moga2 ada perubahan ya :PP

ini luahan perasaan aku pada abang aku,naim.abang yg paling rapat dengan aku antara adik beradik yang lain.aku tak mengharapkan pun dia dapat tenangkan hati aku sebab aku faham sangat dia nih,tahu mengusik dan loya buruk je.cuma aku harap,dia dapat dengar dan faham situasi aku.di bawah nih lah dialog abang aku semasa sesi meluah perasaan tuu :P

aku : nak balek sitiawan.toooloooong lah datang sini amik.bole i belanja youu.plzz

abang : ok set.esok i datang amik youu.you stenby.

aku : serius?nakkk.

abang : ha,sok i dtg amik you.kalau i tak sampai tu,kira i pegi jalan2 lah sampai hari ahad kat bangi tuu

aku : nyampoh laaaaaaaaaaaaaaaa.

abang : nanti2 lah time i tak busy.i amik you time cuti sem nanti.

aku : alaaaaaaaa.erm,cuti sem i 11sept.you engat okayy.

abang : kalau i lupa,kira halal lah yee.

aku : i akan sentiasa engatkan youu.

abang : kadang2 you engatkan i pun,i akan jadi lupa.well,anak ke-empat memang macamtuu

aku : rusydiena nak balek sok kan?sebab tuh i nak balek.i tension dgn kawan i nih.selalu usik i.i terasa.

abang : tak rock langsung!penat aku ajar kau jadi hati batu!!apapun tak bekesan?kau nih lemahlaaa.mental tak kuat lgsg.kau lawan lah dia balekkkkkk. *tiba2 jd ganas -_-' *

aku : alaaaaaa.dengan you i biasalah.dengan orang lain,mana i berani nak bantai2.mulut dia celupar sangat.mana pikir hati org lain..

abang : hek eleh kau!muka je mcam aku.perangai tak macam aku langsung.aku kalau budak celupar nih lagi sedap akunak bantaii.balek nanti aku ajar cara2 nak bantai budak2 celupar mcam tu.cuti sem nh bertapa kat rumah!!

aku : ajar skali ye nak buat memek muka apa kalau dia tgh bantai kita.i rasa nak menangis.T_T


ye.sudah tamat :D ganas tak abang aku?aku rasa mcam nak nangis je sebab terharu dengan kata2 dia walaupun tak lembut lgsg lah kan,tapi aku dapat rasakan betapa dia amik berat sangatt pasal adik tunggal dia nh.kihkih.lelaki,kalau nak express rasa sayang dan kasih memang pelik!bukan mudah2 nak ucap,i love you,saya amik berat pasal kamu,jaga diri elok2,ada apa2 masalah bagitahu bla bla bla.diorang kan ego.lagi2 kalau abang kpd adiknya dan ayah kpada anaknya.hihi.lepas sesi dialog nih,dia trus tukar profile picture fb dia tau,gambar aku dengan dia pulak tuu. ABANG,KAMU SANGAT SWEET :D



sila abaikan gmbar gadis di sebelah kanan.fokus wajah lelaki ego lagi sengal kesayangan saya itu.abang,i love you :)




nota kecil : rakan2 doctor aku,aimi rye sha alissa nani naimah dye fathimah saireen semua sudah pulang ke mesir bagi menunaikan amanah negara kepada mereka.kamu semua,all the best!!


No comments: