Wednesday, September 22, 2010

stress

ya,ini minggu yang paling berat aku rasakan sepanjang aku belajar kat ukm.macam macam dugaan datang sekaligus lalu menyerang jiwa dan raga aku.minggu ini kita boleh katakan minggu air mata ataupun minggu hati dirobek robek.

assignment tak siap!padahal lecturer dah bagi masa lamaa gila ntok siapkan.dua kali kelas batal semata2 nak bagi masa student bincang dan wat kajian ntok assgnment.minggu depan nak hantar,tp kumpulan aku boleh aku katakan baru 40% siap.memang muka ak nih tak kira kerja buat nafsi nafsi atau by group mmg muka last minute.hanya tahu bergoyang kaki pada awalnya dan akhirnya rambut gugur dengan galaknya bila waktu assgnment kena submit.ces!group aku ada masalah dalaman.ahli2nya semua prempuan,berjiwa halus,jadi sesi touching2 banyak berlaku sepanjang proses nak menyiapkan assgnment nih yang menyebabkan banyak kerja tertangguh.aku tak nak judge apa2 cuma bagi aku ini lumrah kehidupan.sifat sabar kita letak paling depan,sifat marah dan berang kita letak paling belakang bila bekerja dalam group.manusia pelbagai ragam dan ini baru satu ragam yang aku kene hadapi.moga2 aku sabar dan kuat sampai assgnment selesai 100%.

midsem exam ntok subjek asas bio molekul minggu depan hari isnin.30% diambil ntok dikira dalam pointer.persediaan aku?erm jangan tanyalah.lagi lagi lepas raya,faham faham jelah.malam nih,lepas isyak,ak namakan MALAM ASAS BIO MOL!bercita2 nak stdy apa yang termampu.lepasnih dah tak ada masa walaupun weekends.nak strggle siapkan assgnment,busy dgn koku,busy dgn program kolej T_T

okay,aku baru dapat msg dari abang aku.seperti biasa,update mengenai kesayangan aku.erm,masih takde ura2 nak bertukar jadi berita gembira lagi malah lebih mendebarkan aku!aku dah tanak sedih dan bermuram durja sbb nanti habis semua kerja aku terbengkalai.aku tahu,sesedih aku,pasti abang dan kakak ipar aku lebih sedih,lebih menderita dan lebih terkilan melihat anak sendiri terlantar di wad icu.jadi aku kene tabah dan terus memberi galakan pada abang aku.pasti allah ada rencana nya sendiri.allah tuhan kita,allah yang menciptakan kita dan allah pasti lebih bijak mengatur kehidupan kita hambanya.aku letak kepercayaan sepenuhnya pada dia.moga moga allah tentukan yang terbaik.

"acu sayang kakngah,acu harap allah beri kesempatan kat acu nak dukung kakngah.kuat ye sayangg!acu harihari doa dari sini untuk kakngah"

dalam kusut2 jiwa aku nih,sejuuuk sikit hati bila dapat mms gambar kaklong nafiesah.ya allah rindunya anak2 buah aku nihhh!




nota kecil:aku olah ayat aku kat entry nih dgn nada yang baik dan smoga aku kuat sperti apa yg ak tulis dan kata!

2 comments:

dyetika said...

kak ngah sakit p oreoo..ohh sedihnya..syafakillah ila kak ngah..:((

OREOO said...

panjangg ceritanyaaa :((